Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ


undefined

Ο ΠΟΛΥΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Ø  Η εκστρατεία του Αλέξανδρου δημιουργεί ένα εκτεταμένο κράτος από την Αδριατική έως τον Ινδό .
Ø  Αυτό περιλάμβανε ένα πλήθος λαών με δια­φορετικές γλώσσες, θρησκείες, νοοτρο­πίες και παραδόσεις.
Ø  Ο Αλέξανδρος κα­τανόησε ότι, για να κυβερνηθεί αυτό το κράτος, έπρεπε να εφαρμοστεί μια πολι­τική που θα γινόταν αποδεκτή από τους λαούς.


ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ: Η ΑΝΑΜΕΙΞΗ ΤΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ
1.  Η αρχή της νέας πολιτικής γίνεται από το στρατό. Εντάσσονται σ' αυτόν νεαροί Πέρ­σες, αφού πρώτα εκπαιδεύονταν στη μακεδονική πολεμική τακτική και στα ελληνικά γράμματα.
2.  Διατηρείται η διοικητική διαίρεση της περσικής αυτοκρα­τορίας, υιοθετούνται ορισμένα από τα έθιμα της περσικής αυλής και ενθαρρύνονται οι μει­κτοί γάμοι, ένα μέσο για τη συμφιλίωση Ελλήνων και Περσών.
3.  Όλη αυτή η συμπεριφορά έδειχνε ότι ο  Αλέξανδρος επιθυμούσε να συμπεριφερθεί προς όλους τους κατοίκους του κράτους του όχι ως κατακτητής αλλά ως αγαθός ηγεμόνας.
4.  Αυτή η πολιτική συνεργασίας συμπληρώνεται από μια προσπάθεια πολύ περισσότερο φι­λόδοξη και ριζικά νεωτεριστική ως προς τη σύλληψη.
5.  Ο Αλέξανδρος δεν επιδιώκει να μετα­βάλει τους λαούς της Ασίας σε Έλληνες, αλλά να τους αναμείξει σ' ένα αρμονικό σύνολο, όπου ο καθένας θα είχε τη θέση του.
6.  Ο καλύτερος τρόπος για να πετύχει το σχέδιο είναι οι μεικτοί γάμοι. Ο Αλέξανδρος δίνει το παράδειγμα.
7.  Νυμφεύεται τη Ρωξάνη, τη θυγατέρα ενός ευγενή από τη Βακτριανή.
8.  Μέσα σε μια ημέρα, όταν ο στρατός επιστρέφει από την Ινδία, οι περισσότεροι στρατηγοί του και 10.000 στρατιώτες νυμφεύονται Περσίδες σε μια λαμπρή τελετή.
9.  Συγχρόνως οργανώνει τη διδασκαλία των ελ­ληνικών για 40.000 παιδιά της Περσίας.
10.      Ακόμη καλεί καλλιτέχνες από την Ελλάδα, όπως τον Λύσιππο και τον Απελλή, για να απαθανατίσουν με την τέχνη τους τη δόξα του. Οργανώνει στις πό­λεις της Ασίας γυμναστικούς και μουσικούς αγώνες.
11.      Ο Αλέξανδρος εξακολουθεί να λατρεύει τους Έλλη­νες θεούς. Όμως κατανοεί την αξία της ανεξιθρη­σκίας και επιτρέπει στον καθένα να πιστεύει ό,τι θέ­λει.

Η ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Όμως ο Αλέξανδρος είναι αρκετά ρεαλιστής για να κατανοεί ότι οι ανταλλαγές είναι η ασφαλέστερη εγγύηση για την ενοποίηση της αυτοκρατορίας. Ανταλλαγές ζωικών ή φυτικών προϊόντων ανάμεσα σε απομακρυσμένες περιοχές. Κυρίως ανταλλαγές ανθρώπων, τις οποίες διευκολύνουν οι δρόμοι, οι διώρυγες, τα λιμάνια, τα πλοία που συνεχώς κατασκευάζει ή επιδιορθώνει. Επι­πλέον επιβάλλει στην αυτοκρατορία ένα κοινό νόμισμα. Τα μακεδονικά νομίσματα αντικαθι­στούν σταδιακά στην Ασία τους δαρεικούς, τα βαριά περσικά νομίσματα.

Η ΙΔΡΥΣΗ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ
ü  Όμως η μεγαλύτερη προσφορά του Αλέξανδρου στον πολιτισμό είναι οι πόλεις που ίδρυσε στα κατακτημένα εδάφη.
ü  Στις νέες Αλεξάνδρειες εγκαταστάθηκαν αρχικά Έλληνες στρατιώτες. Γρήγορα όμως έγιναν πόλος έλξης και για πολλούς άλλους Έλληνες από την Ελ­λάδα και τη Μικρά Ασία.
ü  Οι πόλεις αυτές, με το πέρασμα του χρόνου, μεταβλήθηκαν σε οι­κονομικές και πολιτιστικές κυψέλες του ελληνισμού, όπου άνθησαν η ελληνική παιδεία και γλώσσα καθώς και ο ελληνικός τρόπος ζωής.
ü  Για πρώτη φορά ο ελληνικός πολιτισμός απλώ­νεται στα βάθη της Ανατολής και ο απόηχος της κληρονομιάς που άφησε ο Αλέξανδρος στις περιοχές αυτές κρατά μέχρι σήμερα.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το κολιμπρί

  Ινδιάνικος μύθος Στο μεγάλο δάσος, όπου έμεναν όλα τα ζώα, άναψε φωτιά. Όταν η φωτιά ήταν μικρή, τα ζώα δεν έκαναν τίποτα για να τη σβήσου...